De ontwikkeling van duurzaamheid

Write By: admin Published In: Trainings programma Created Date: 2017-03-27 Hits: 118 Comment: 0

De meeste ongetrainde mensen in Nederland, aan het begin van zijn sportieve prestaties te maken met het ontstaan ​​van vermoeidheid. Of een ander voorbeeld - zie je de bus rijdt en hals over kop haasten tot stilstand. Maar na een paar seconden, uw tempo begint te verdwijnen. Het lichaam is niet gewend aan de spanning begint te overbelasting en loopsnelheid begint te vallen. Op zulke momenten denk je aan hoe het super zou zijn om goed uithoudingsvermogen hebben en niet stik na het uitvoeren van 100 meter. Hardy persoon kan worden bepaald in een keer - ontwikkelde spieren, nauwkeurigheid en precisie van bewegingen, houding.

Bepaling van het uithoudingsvermogen en de types


Aan het begin moet nog steeds weten wat uithoudingsvermogen. Er zijn verschillende definities van deze term, maar de sport-gemeenschap aan de kant van de definitie, die fysioloog V. gaf Farfel. Endurance - het vermogen van een persoon om de oprukkende vermoeidheid te weerstaan. Een vrij compleet en beknopte definitie. Tot op heden zijn er veel verschillende methoden en programma's om het uithoudingsvermogen te verbeteren, maar de ontwikkeling en verbetering van de kwaliteit van de zaak is verre van snel. 

Endurance manifesteert zich in twee hoofdvormen:

Daarnaast kunt u nog worden opgemerkt dat het uithoudingsvermogen kan het lichaam sneller na het sporten te herstellen.

Tijdens de training van het uithoudingsvermogen is gemarkeerd in de rode bloedcellen. Ze dragen bij tot een verhoogde consumptie van zuurstof in menselijke organen. Op deze manier kunnen we verbeteren longcapaciteit, verbetert de ademhalingsspieren en in het algemeen het hele anaërobe processen in het lichaam.

Sinds hun opleiding, is het noodzakelijk om het exacte probleem oplossen waar u zich zal ontwikkelen en onderhouden van de gezondheid van je lichaam. Ze worden opgelost in de loop van de bijzondere en algemene fysieke training. Daarom wordt het uithoudingsvermogen verder onderverdeeld in:

  • Special - een specifiek type van activiteit. Dit uithoudingsvermogen is meer geschikt voor sporters. De ontwikkeling van dit soort grondwet wordt uitgevoerd door het uitvoeren van een specifieke oefening. Bijvoorbeeld, speciale uithoudingsvermogen in het boksen, ontwikkeld door middel van lange termijn werk op de zak.
  • Algemeen (of aëroob) - voor continubedrijf van matige intensiteit, met deelname van een grote spiergroep. Zoals je kunt raden in dit soort uithoudingsvermogen, wordt energie die "uit de lucht" Dergelijke energie kan worden gegenereerd op de training van het cardiovasculaire of respiratoire systemen. Daarnaast is de algemene uithoudingsvermogen is een integraal onderdeel van de integrale ontwikkeling van ieder mens als Het is een soort basis voor speciale uithoudingsvermogen.

Uithoudingsvermogen professionals adviseren om te proberen een paar eenvoudige regels die de effectiviteit van de training zal verbeteren volgen bouwen:

Vandaag zijn er verschillende methoden voor de ontwikkeling van het uithoudingsvermogen, gebouwd op vijf principes

De ontwikkeling van de algemene uithoudingsvermogen in Nederland


Om te beginnen om de algehele uithoudingsvermogen te ontwikkelen, is het beter om vast te houden aan een uniform tarief van de oefening op het eerste. De combinatie van de verschillende onderdelen van de oefening moet zodanig zijn dat de meest geschikte klassen geïnduceerde respons in het organisme en maximale groei uithoudingsvermogen. Maar dit begin is geschikt voor mensen die al een beetje bekend is met fysieke inspanning. En hoe zit het met degenen die nog nooit hebben deelgenomen aan sport en besloot voor zichzelf om deze wereld te openen? Dus mensen moeten beter in te schrijven in een club voor revalidatie of fitness. Het lichaam geleidelijk in de smaak en dan is er, zal het mogelijk zijn om te proberen om sets van de oefeningen te maken voor ontwikkeling.

Als je de intensiteit van de oefeningen en de uitvoering ervan, het aantal herhalingen, de aard van ontspanning veranderen, kunt u pick-up een belasting van invloed zijn op uithoudingsvermogen, waardoor hun wekelijkse training diversifiëren. Het belangrijkste principe in opleiding - geleidelijk. Als hun groei en ontwikkeling, kunt u de belasting te verhogen. Niet meteen aannemen gipernagruzki, aangezien dergelijke acties vindt u niets bereiken, en kan alleen jezelf pijn doen. Meer geavanceerde mensen kunnen de oefeningen doen met een verandering van tempo. Bijvoorbeeld 200 meter lopen met een gemiddelde snelheid, maken we een korte en scherpe versnelling van 30-50 meter, dan weer tot 200 meter met een snelheid van 100 meter en de maximaal mogelijke.

Uit te werken een effectief programma voor de ontwikkeling van het uithoudingsvermogen nodig is om een ​​verscheidenheid van verschillende oefeningen te gebruiken. Hier zijn een aantal van hen:

1) Verschillende variaties en wisselingen draaien (die op een kleine afstand, middellange afstanden en versnellingen, etc., en die met kleine weging shuttle run).

2) Outdoor spellen - voetbal, basketbal, volleybal, tennis en andere

3) Variaties squats en pull-ups

4) Fietsen

5) Zwemmen en skiën

6) Oefeningen Mab Bounce

En vergeet niet. Aarzel niet om zijn luiheid en zwakheid te doden, vooral in de ochtend. Sport - is een uitstekend hulpmiddel om zich te ontwikkelen en zelfvertrouwen.